The Good, The Bad and The Ugly

Genre : Western
Director : Sergio Leone
Year : 1966

Bu filmin gelmiş geçmiş en iyi filmlerden biri olduğunu bilerek ve ikinci film olarak görülen For a Few Dollars More'u fazlaca beğenerek ekran karşısına kuruldum.Kendime tam 3 saat süren uzun versiyonunu seçtim. Leone ve Eastwood ikilisinin yaptıkları nedeniyle bu sefer beklentilerim öncekilerden de büyüktü.

The Good, The Bad and The Ugly'nin ilk 30 dakikasında Leone çıtayı o kadar yükseğe çıkardı ki filmin, her geçen dakika gözümün önünde eridiğini hissettim. Ancak bu erime durumu girişi iyi filmlerde sıkça gördüğümüz ''tamamen sıvı olma'' durumuna dönüşmeden sonlandı. Senaryodaki twist'ler fazla olsa da beni filmde tuttu. Rahatsız olduğum konu ise kronolojik açıdan uysalar bile Civil War temasıyla bir western'in birbiriyle örtüşmemesi. Yaşadığımız coğrafyaya çok uzak olan bu kovboy dolu dünya belki de bana bir ''fantasy'' gibi geliyordu ki top, tüfek ve askerler beni Leone'nin yarattığı bahsettiğim bu büyülü ''kovboy dünyası''ndan çıkardı.

Her şeye rağmen filmde unutulmaz sahneler mevcuttu. İlk iki filme göre en büyük artısı tüm cast ve crew'un hatta yazarının, çizerinin daha da profesyonelleşmiş olması. Örneğin özellikle ilk filmde 3-5 dakikada bir ekrana çıkan, filmi katletmeye çalışan berbat extra'lar bu filmde yoktu. Başrollerde ise adından da anlaşılacağı üzere 3 kişi; Eastwood, Wallach ve Van Cleef yer alıyor.

Hayli uzun süresi boyunca size yer yer ''izlediğim en iyi film'' dedirtebilecek bir western klasiği.

* Casting, Acting : 8.5
* Script : 8.5
* Directing, Aura : 9
* Ease of Viewing : 7.5
* Naked Eye : 8.5


                               8.4