Groundhog Day

Genre : Comedy, Romance, Fantasy
Director : Harold Ramis
Year : 1993

80'ler sinemasının ruhunu veren '93 yapımı Groundhod Day'in başrollerinde Bill Murray ve o dönemin ünlü oyuncularından biri olan Andie MacDowell yer alıyor. TV kanalında hava durumu sunuculuğu yapan Phil'in (Bill Murray) Punxsutawney adlı şirin kasabaya günübirlik çekim için gitmesiyle başlayan yolculuk düşündüğü gibi gelişmez ve her gün aynı günü yaşamaya başlar. Hep 2 Şubat'ın yaşatan Groundhog Day
çoğu otorite tarafından bir komedi klasiği olarak görülmekte.
 
Fikir olarak eğlenceli duran bu özgürlükten ana karakterin bunalmasına pek anlam veremedim. Çıkış noktası ''her gün aynı günü yaşayan adam'' olunca herkesin kafasında türlü türlü fikirler oluşuyor. Filmi beğenen, linear düşünen iyimser insanlar ''Ben olsam şunu yapardım. Peki ya sen?'' diyenler. ''Neden şöyle yapmıyor? Ne kadar saçma.'' diyen kişiler de benim gibi non-linear'cılar olsa gerek.

Sürekli aynı görüntüleri kullanıp izleyiciyi minimum düzeyde sıkmak bir hayli zor bir iş. Harold Ramis bu konuda yapabileceğinin en iyisini yapmış. Oyuncuların da aynı sahneleri tekrar tekrar oynayıp bize değişen duygularını aktarabilmesi önemliydi.

Kimilerinin en eğlenceli, en yüz güldüren, en az sıkıldığı film olan Groundhog Day yer yer beni sıkmayı başardı. Dönemin kalburüstü filmlerinden biri olsa da ''klasik'' mertebesine ulaşması mümkün değil.

* Casting, Acting : 7
* Script : 6
* Directing, Aura : 7.5
* Ease of Viewing : 6
* Naked Eye : 6.5

                               6.6