Los Ojos de Julia

Genre : Horror, Thriller, Mystery
Director : Guillem Morales
Year : 2010

Leading rolde Belen Rueda'yı (Mar adentro, El Orfanato) ve producer olarak da Guillermo Del Toro gibi bir ismi görünce ağzımdan sular aka aka ekran karşındaki yerimi aldım. Ne yazık ki Guillermo Del Toro gibi sinemaya yeni boyutlar getiren adamlar beyni, bilgisi, kültürü ve zevki olmayan kişiler sayesinde para kazanabiliyor. IMDd'de yalnızca 10.000 oy almış ve ortalaması 6.5 puan. Bu durum beni daha da mutlu ediyor. Öncelikle sözüm, şu filmde bile paranormal bir şeyler bekleyen kuş kafalılara: Eğitimli gözle, eğitimli beyinle, kültürlü insanla, zeki insanla ve tabii yazarlık-oyunculuk bilen insanla halkın bazı farkları olmalı. İşte bu filmi beğenmeyip düşük puan veren kişiler gerek bu yazıyı, gerek gelecekte yazacağım yazıları takip etmezlerse beni mutlu ederler.

Belen Rueda'yı 3-5 senede bir görmek beni derinden yaralıyor. Önce Amenabar'ın Mar Adentro'sunda yatalak Bardem ile, daha sonra gene bir Del Toro projesi olan El Orfanato'daki anne olarak karşımıza çıktı. İkisinde de dikkat çekici performanslar sergilemişti ancak bu sefer çıtayı o kadar yükseğe çıkarmış ki, bu filmdeki performansıyla sayısız ödül alması gerekliyken genre engeline takıldığı içindirdir ki tıpkı filmdeki gibi ''görünmez'' olmuş tüm dünyaya. Ödül veren kurum ve kişiler fazlasıyla gay karakterli, kendini entellektüel sanan ve yaşı başı olan kişiler olduğundan bir korku filminden çıkıp en iyi oyuncu ödülünü almak pek görülmez. Film boyunca Rueda'nın her sahnesine bayıldım. Diksiyonu muhteşem, sesi muhteşem, duyguları çok iyi bir şekilde geçiriyor ve ruhuyla oynuyor. Ayrıca bu kadının 45 yaşında olduğuna kim inanır. Bu nasıl bir güzelliktir. Umarım yakın gelecekte onu başka filmlerde de izleme fırsatı buluruz.

Yönetmen Guillem Morales ise Del Toro katkısıyla muhteşem bir kurgu ve görüntü yönetmenliği desteğiyle çıkmış yola. Onun da en dikkat çekici yanı verdiği kareler oldu. Pek görülmemiş ama beni çok etkileyen ters perspektifler ve diz altı çekimleriyle ''Ben bir şeyler deniyorum, kendi tarzım var.'' demiş. Foot fetish olan benim gibi kişiler için görsel bir şölen oldu tabii bu diz altı çekimleri. Morales'in de yakın gelecekte filmlerini büyük bir hevesle bekliyorum.

Yazılan öyküde belki en büyük eksi Julia'nın çok önemli bir operasyon geçirdikten sonra hastaneden eve gitmeye diretmesiydi. Yani aptallıklar yaptıkça izleyiciyi de sinirlendirmeyi başardı. Bunun dışında biraz alakasız kalan ufak kız da gerilimi artırmayı başarsa da korku temasından öyküyü az da olsa uzaklaştırdı. Ayrıca son yarım saatte gereğinden fazla twist denenmiş.

Julia's Eyes izlerken bana acı çektirdi. Yeter artık bu gerilime dayanamıyorum dedirtti içimden. Son dönemde izlediğim en iyi gerilim ya da korku demeyeceğim direkt en iyi filmlerden bir tanesi.

* Casting, Acting : 9.5
* Script : 6
* Directing, Aura : 9.5
* Ease of Viewing : 9
* Naked Eye : 8.5

                                 8.5