Braveheart

Genre : Biography, Drama, Action, War, History
Director : Mel Gibson
Year : 1995

Mel Gibson'ın Braveheart'ı için söylenecek o kadar şey var ki. Öncelikle 3 saat boyunca beni sıkmamak günümüzde çok büyük kitlesi olan Lord Of the Rings'te bile mümkün olmadı. Bu film her geçen dakika ağırlığını daha da hissettiriyor. Hikayeye katılan her yeni karakter yeni bir şeyler ekliyor. Öyküde çok fazla entrika olması biraz pembe dizi havası verse de insanda merak duygusu uyandırıyor. İlk 30-40 dakikada William Wallace'ın çocukluğunu izleyoruz. Sanırım en yavan kısımlar da bu bölümdeydi. Durmadan tekrarlanan ve hiçbir değişim göstermeyen müzik, kız çocuğuna benzeyen ve babası ölünce ağlıyor mu gülüyor mu belli olmayan berbat bir çocuk oyuncu, saçma geçişlerle dolu bir editing'in ardından filmin giriş kısmı sona eriyor. 

40. dakikadan sonra bir anda 40'lık Mel Gibson karşımıza çıkıveriyor. Bir süre bu rol için çok yaşlı olduğunu düşündüm. Keşke yalnızca yönetmen koltuğunda olsaymış da başkası oynasaymış William Wallace rolünü dedim. Daha sonra koskoca oyuncu kadrosunda tek topallayanın o olduğunu fark ettim. Yani Mel Gibson ve Mel Gibson'ın çocukluğunu çıkarırsak tüm karakterler başarılıydı. Bu bölümlerde Mel Gibson'ına anlamsız bir şekilde çiçek veren kız çocuğu da büyümüştü. Ve ne gariptir ki o da gayet kötü bir oyunculuk sergiliyordu. (Burada yazacağım şeyi müthiş spoiler niteliği taşıyacağı ve hala köylerde, kasabalarda bu filmi izlememiş bireyler olduğunu ve gelecek kuşakların da bu filmden zevk almalarını sağlamak adına yazmıyorum.)

Filmin son yarısı ise tek kelimeyle 10-10-10-10'luk gelişiyor. Muhteşem müzikleri ve unutulmaz senaryosuyla beni kendine hayran bıraktı. Garip bir film Braveheart; başları berbat, ortaları iyi, sonları harikulade olan.

Birçok ödül alsa da filmin editing'inin iyi olduğunu düşünmüyorum. Sinematografiyi ise ayakta alkışlıyorum. Sophie Marceau'nun güzelliğine hayran kaldığımı belirtip, İskoç cephesine ''island''dan katılan Stephen'a da beni fazlaca güldürdüğü için teşekkür ediyorum.

Her ne kadar gerçekleri yansıtıp yansıtmadığı tarafımdan pek bilinmiyor olsa da dramatize edilmiş bu kahramanlık hikayesine İskoçya-İngiltere'den çok Mavilere-Kırmızılar olarak görüp bu filmi yüksekte tutuyorum.

* Casting, Acting : 7
* Script : 8.5
* Directing, Aura : 8
* Ease of Viewing : 8
* Naked Eye : 9


                                 8.1