Intruders

Genre : Horror, Thriller
Director : Juan Carlos Fresnadillo
Year : 2011

William Friedkin'in Bug'ındaki ''folie a deux'' rahatsızlığını bu filmde de izlemiş oldum. Bana pek mantıklı bir şey gibi gelmese de araştırmak ve buna nelerin yol açtığını, kimlerde görüldüğünü öğrenmek gerekli. Fransızca bilmediğinizi farzediyorum ve bunu filmden sonra araştırmanız filmin yansıttığı bilinmezliği korumak için daha sağlıklı olacaktır.
Intruders'ın en iyi ve belki tek olayı kurgusu. Onu benzer korkulardan ayıran bu özellik öyle etkili ki berbat senaryosunu bile farketmenizi zorlaştırıyor. İki aile ve suratsız bir kabus şeklinde akan öykümüze dışardan katılan karakterlerin pek anlamlarının olmaması beni rahatsız etti. Senaryoda o kadar hatalar ve bağlanamayan noktalar var ki film sonunda twist'lerle beraber yazarların kafasındakileri düşündüğünüzde çok basit bir şeyin süslenerek ve gereksiz detaylarla güzel bir anlatıma kavuşmasına tanık olduğunuzu anlıyorsunuz. Sihirbazların kullandığı yöntemi kullanıyor Intruders. Gereksiz detaylarla dikkatinizi başka bir yöne çekip sizin farketmediğiniz tarafta işi bitiriyor. Bu da gerçekten merak uyandıran ama bittiğinde ağızda kötü bir tat bırakan bir film yapıyor Intruders'ı.

İşin ilginç tarafı Bug'da da böyle garip duygular içine girmiştim ki onda çok daha fazlaydı bu hissiyat. ''Beğendiniz mi, beğenmediniz mi? Film kendini size sattı mı, satmadı mı? Bazı kısımlarını soluksuz izlediniz mi, izlemediniz mi? Film nasıl yani dedirtti mi, dedirtmedi mi?'' bu gibi soruları Bug'dan sonra da soruyordum kendime.

Hafif rahatsızlıklığın yanında bolca merak uyandıran ama sonunda tamamen bir hayal kırıklığına dönüşen Intruders'a bi' göz atabilirsiniz.

* Casting, Acting : 6
* Script : 3
* Directing, Aura : 7
* Ease of Viewing : 7
* Naked Eye : 5


                                                                  5.6