Amores Perros

Genre : Drama
Director : Alejandro González Iñárritu
Year : 2000

Bu film Academy Award'u Crouching Tiger Hidden Dragon'a kaptırmıştı. Akademi bundan 5-6 yıl sonra ise 2004 çıkışlı bir filme Paul Haggis'in Crash'ine ödülleri yağdırdı. Ne kadar doğru yorum bile yapmak istemiyorum. Burda ne CTHD ne de Crash'i eleştiriyorum. Keşke başka bir yılda çıksaymış Amores Perros demekten kendimi alamıyorum.

3 farklı hikayenin anlatıldığı sınırları zorlayan bir anlatım tekniğinin kullanıldığı filmde Inarritu elinden geleni yapmış. Film müzikleri başlı başına bir parantezden çok yeni bir paragrafı bile hak edecek cinsten. Senaryo standart'ın üstünde ve diyaloglar harika yazılmış. Bu öğretici hikayenin yazarı daha sonra da beraber çalıştıkları Arriaga'dan başkası değil. Hikayelerinin anlatıldığı 6 kişi de ortaya kaliteli oyunculuklar sergilemiş. Özellikle ilk bölümdeki yan roller de iyi iş çıkarmış.

İlk defa bundan 10 yıl kadar önce seyrettiğim Amores Perros benim sinema okumamdaki önemli nedenlerden biridir. Çünkü bu filmde belki sinema tarihinde hiç görülmemiş bir kurgu var. Pulp Fiction'ın bu kadar iyi olduğunu kesinlikle düşünmüyorum. Benim de fazlaca beğendiğim Fatih Akın ve Paul Haggis gibi önemli isimler de bu filmden sonra türedi. Örümcek gibi ağlarını ören; daraltan, genişleten muhteşem bir kurgu.

Destansı anlatımıyla sinema tarihinin en önemli filmlerinden biri olan Amores Perros bizlere Inarritu'yu, Arriaga'yı ve hatta Gael Garcia Bernal'i verdi. Kuşkusuz gördüğüm en iyi debut.

* Casting, Acting : 8
* Script : 8
* Directing, Aura : 10
* Ease of Viewing : 9
* Naked Eye : 10


                                  9.0