Sümela'nın Şifresi Temel

Genre : Comedy
Director : Adem Kılıç
Year : 2011

Yaklaşık 3 dakikada bir Trabzonspor'dan bahseden bu Karadeniz kökenli komedi filminin bu sene ikincisi vizyonda yerini almışken ilkini henüz yeni izleme fırsatı buldum.

Tahminen bu kadar Karadeniz koktuğundandır ki gişe hasılatı oldukça yüksek olsa da eleştireleri de bir hayli fazla. Ülkece ayrımcılık ve ötekileştirme meraklılığımızdan Karadenizli değilsen bu filmi beğenmemek havalılık, Karadenizliysen de bu filme gitmememek hainlik. Bu tartışmada kesinlikle Karadenizli kısımda yer almak istiyorum. Bir Karadenizli olmamama rağmen filmi izledim ve kötü bir film olduğunu düşünmüyorum. Ayrıca bu film sayesinde Sümela Manastırı'nı da tanıma şansım oldu. Benim gibi Trabzon'a gidip bu yapıyı görmek isteyen bir çok kişi vardır ki bu da şehir turizmi için güzel bir artı.

Arkadaşımla konuşurken duyduğum şey ise fragman'da ne varsa filmde de zaten hep aynı olduğuydu. E efendim izlemeyin o zaman fragmanını. En nefret ettiğim ''izleyici'' kitlesi de genel eleştirileri ve film fragmanlarını takip edenlerdir ki aslında bu kişilerin sinemayla ve sinefillikle yakından uzaktan alakaları yoktur. Bunların yanında öğrenilmesi gereken bir detay da kötü film izlemenin de güzel olduğudur. Kötü filmler olmasaydı iyi-kötü arasındaki ayrım da olmazdı. Genel ve sinema kültürümüz de gelişemezdi. Hayat yalnızca iyi filmlerden oluşmadığı gibi; yalnızca Hollywood ve İstanbul'dan, Uzak Doğu Sineması veya dramalardan da ibaret değildir.

Konu gittikçe absürtleşse de sonunda güzelce bağlanabildi. Romantizmden etkilenmiş filmin biraz gerçek dışı olduğunu düşünülebilir ama bu okurları ve izleyiciyi mutsuz değil mutlu eden bir özellik. Her şeyin dışında en çok dikkatimi çeken ise Zuhal rolündeki hanım kızımızın ses tonu ve diksiyonu oldu. Bu kız necidir, ne yapar bilmiyorum ama iş yapar.

Yer yer gülümsetmeyi başaran ne iyi ne de kötü olan yöresel bir komedi.

* Casting, Acting : 4
* Script : 5
* Directing, Aura : 4
* Ease of Viewing : 6
* Naked Eye : 5


                                4.8