Sherlock Holmes

Genre : Adventure, Action, Crime
Director : Guy Ritchie
Year : 2009

Sherlock Holmes'ün tamamen önsezi, birikim ve zekasıyla işlerin üstesinden gelmesini beklerken kung fu ustası bir başrolle karşı karşıya kaldım. Bunun sorumlusu yazarlar mıydı yoksa prodüktör müydü bilemiyorum ama Guy Ritchie'nin bunda parmağı olduğu kesin. Film müzikleri bana Kusturica'yı anımsattı. Bu kadar kasvetli ve karanlık bir ortamda geçen tamamen filtreli çekilmiş bir filmde bu yüksek tempolu ve eğlenceli müziklerin yer almasını son derece saçma. Ünlü eleştirmenlerin bu müziklere bayılması bu müziklerin filmde kullanılmasında da saçma.

Başrolde Robert Downey Jr.'ı tercih etme nedenleri herhalde Fincher'ın Zodiac'ından geliyor olsa gerek ama onu karate kid gibi bir hale sokmaları çok yanlış bir tercih olduğunu gösteriyor. Bu adam absürt filmler için ve komik roller için oyunculuk yapıyor. Pek yetenekli olmayan ve sırf sempatikliğiyle işi götüren bir oyuncudan bu kadar şey beklememek gerek.

Rachel McAdams ve Robert Downey Jr. ikilisi en kötü  kimyalı çift olarak tarihe geçebilir. Bunlara rağmen Jude Law ve Kelly Reilly'i beğendim. Kelly Reilly oynadığı her filmde dikkat çekiyor.

Filmin aşırı uzun süresi ve ''Who cares Sherlock Holmes'' türünde yaklaşımımdan dolayı bir Guy Ritchie filmi olsa da Sherlock sınıfta kaldı. Maalesef yönetmen adını görüp 10 basan kişilerden biri hiçbir zaman olamadım.

* Casting, Acting : 5
* Script : 5
* Directing, Aura : 5
* Ease of Viewing : 5
* Naked Eye : 6


                                5.2