Nosferatu, eine Symphonie des Grauens

Genre : Horror, Mystery
Director : F.W. Murnau
Year : 1922

Tam 1.5 saat boyunca beni ekran karşısına kitleyen çok film gördüm. Bu filmin diğerlerinden en büyük farkı film boyunca hiçbir konuşma ve ses efekti olmaması. Restored version'unu izledim ve 3-5 Almanca cümlenin yanına muhteşem müzikler eklendi. Müzikleri o kadar beğendim ki sessiz olması iyi bile olmuş diyebilirim.

Bu 1922 yılında çekilen Nosferatu sinema tarihinin ilk Vampir filmi. Yeni gelen örnekler ne bu filmin ne de Bram Stoker'ın eserinin dışına çıkıyor. Bir şeyin ilkini en iyi şekilde yapmak kadar mutlu edici bir şey olamaz. Bu mutluluğu F.W. Murnau tatmış.

Birbirinden korkunç karelere sahip filmin Ellen'ı ise beni benden aldı. Ellen (Greta Schröder) kadar korkunç bir insan evladı bir daha dünya üzerine ayak basamaz diye düşünüyorum. Öyle ki filmin unutulmaz karakteri Graf Orlok bile ondan daha efendi ve albenili.

Yalnızca kapıya yaklaşan Orlok'un duvardaki o korkunç gölgesini görmek için bile bu filmi izlemelisiniz.

* Casting, Acting : 9
* Script : 7
* Directing, Aura : 9
* Ease of Viewing : 6
* Naked Eye : 8

7.8