Forrest Gump

Genre : Drama, Romance
Director : Robert Zemeckis
Year : 1994

Gözlerimi kapatıp yalnızca seslere, diyaloglara kulak vermeyi denedim. Başka şeyler düşünüp kafamı dağıtmayı denedim ama bir türlü başaramadım. Top250'nin, sinema izleyicisinin ve Akademi tarihinin en büyük fiyaskolarından biri Forrest Gump olmalı. Ve tabii sevdiğim yönetmen Robert Zemeckis'in de. 

Robin Wright Penn'in bu filmdeki performansını son derece sıradan buldum. Tom Hanks ise korkunç bir şekilde overacting yapıyor. Filmdeki en iyi rolü garip dudaklı şişman zenci Bubba yapıyor. Zaten film o ana kadar kusursuz ilerliyordu. Daha sonra her 3 dakikada bir o salak ismi sayıklaması ve fantasy filmlerinde bile göremeyeceğim kadar saçmalıkların hep onun başına gelmesi sinirlerimi tepeme çıkarmaya yetti. Son 30-40 dakikada ise yıllardır hiçbir filmde yaşamadığım çileyi çektim. Gerçekten önemsemiyorum. Ne Forrest Gump'ın sözde başardıklarını ve gene sözde dünyaya olan etkilerini ne de onun Robin Wright Penn'e olan ezik aşkını. Umrumda bile olmayan onca karakterin saçmalıklarla dolu bir öylüyle harmanlanması sonucunda da güzel bir film izledim demek komik olur.

Forrest Gump, koltuktayken değil koltuktan kalktıktan sonra mutlu olmanızı sağlayacak bir film.

Coen'lerden fırlayan gerizekalı Forrest Gump'ın, nasıl bir karakter olduğu 2.5 saatte bile çözülemeyen Jenny'nin ve Slumdog Millionaire'in 15 kere tekrarlandığı denklikte olan bir senaryonun benden uzak, zevksizlere yakın olmasını temenni ediyorum.

* Casting, Acting : 4
* Script : 4
* Directing, Aura : 6
* Ease of Viewing : 2
* Naked Eye : 6

4.6