Malèna

Genre : Comedy, Drama, Romance
Director : Giuseppe Tornatore
Year : 2000

Rotten Tomatoes'daki puanı ve başrolde Bellucci olmasından dolayı güzel bir film beklemiyordum ama yanılmışım. Bellucci ve ona aşık halk ilk dakikadan itibaren sanatsal bir şölen sunuyor. Filmin ilk yarısı daha komik sahneler içerirken ikinci yarısında dram daha asır basıyor.

Monica Bellucci film boyunca pek konuşmasa da o durgun, kendinden emin ve hüzünlü tavırları beni çok etkiledi. Görüntü yönetmeninin ve kostüm sorumlarının da desteğiyle bizlere sanat ve provokasyon dolu kareler de sergiledi. Daha 16 yaşına bile girmemiş ufak çocuğun dünyanın en şanslı çocuğu olup olmadığı yıllardır konuşuluyor. Bildiğim şey şu ki o da elinden geleni yapmış ve boyundan büyük bir oyun sergilemiş. En azından kalp krizi geçirmeden filmi tamamlayabilmiş.

Filmde az da olsa Jean-Pierre Jeunet havası sezinledim. Delicatessen'in yatak sahneleri birebir kopyalanmış. İşin ilginci Malena'dan 1 yıl sonra vizyona giren Amelie de Malena'yı andırıyor.

Zaman zaman güldüren, zaman zaman hayret ettiren film sonlarında bambaşka bir havaya bürünüp izleyiciyi üzse de bu filmi izlediğim için zerre kadar üzülmedim.

* Casting, Acting : 9
* Script : 9
* Directing, Aura : 9
* Ease of Viewing : 10
* Naked Eye : 7

8.8