X - Her

Genre : Drama, Romance, Sci-Fi
Director : Spike Jonze
Year : 2013

Spike Jonze'un neden tüm filmlerini Charlie Kaufman'a yazdırdığını şimdi anlıyorum. Pek karşılaştığımız bir tür olmayan bu ''yapay aşıklar''ın beden bulduğu filmleri tek tek sayabiliriz çünkü bir elin parmaklarını geçmez. Bu filme en iyi özgün senaryo Oscar'ını veren akademi jürisinin de aklı 2 karış havada olmalı ki işletim sistemi olarak hayatını sürdüren bir yapay aşığımız bundan önce zaten vardı. Electric Dreams adlı filmdeki Edgar. İlham alıp ortamı melodrama büründürmek Oscar almaya yeterliyse bu işte parmağı olan yazar da, film de, jüri de beni rahatsız eder. Daha da kötüsü durumun farkında olan 3-5 kişiden öğrendiğim kadarıyla Spike Jonze Electric Dreams adlı filmi izlemediğini iddia etmiş. Bu sektörde sayısız arkadaşı ve bağlantısı olan ünlü bir sinemacının yazdığı script'in pek bilinen bir film olmasa da neredeyse Electric Dreams'in kopyası olması beni huzursuz ederken ''Electric Dreams mi, o da ne?'' şeklinde cevap veren Spike Jonze'un dürüstlüğünü sorgulamama neden oluyor. Yalnızca sonunu güzel bağladığı ve Theodore'a ''kendi'' mektubunu yazdırdığı için script'ine 1 puan fazla veriyorum. Zaten kendi eklediği diğer kısımlara bakacak olursak birbirinden kötü yazılmış sahneler ve line'lar mevcut. Mesela Isabella'nın olduğu sahneler. Bilgisayarla sevişmek bile bundan daha az saçma. Bunun filmde yer alması, önerilmesi ve en önemlisi Isabella adlı karakterin herhangi bir ücret talep etmeden bunu kabul ediyor olması sinema tarihinin en ahmakça dakikaları arasına katılabilir. Ve tabii birçok hayranı olan Amy Adams, Olivia Wilde (The O.C.'deki sarışın dyke) ve en önemlisi karısı rolünde ve tüm filmografisindeki en güzel haliyle Rooney Mara dururken ''Hiç kimseyi seni sevdiğim gibi sevmedim.'' repliği de neydi öyle?

Başroldeki Joaquin Phoenix muzur olduğu dakikalarda beni tatmin etti ancak melankolik hali pek başarılı değildi. Onu biraz daha 500 Days of Summer'daki Joseph Gordon-Levitt gibi görmek isterdim. Sesiyle tüm filmi ayakta tutmaya çalışan Scarlett ise en iyi bilgisayar sesi Oscar'ını gerçekten hak ediyor.

Futuristic öğeleri ve Theodore'un giydiği muhteşem kıyafetler olmasaydı bu Electric Dreams'in kopyası, kötü diyaloglar içeren ve yavaş ilerleyen filme katlanmak bir hayli güç olurdu.

* Casting, Acting : 6
* Script : 2
* Directing, Aura : 7.5
* Ease of Viewing : 6.5
* Naked Eye : 7

                                  5.9