Silent Hill

Genre : Horror, Adventure
Director : Christophe Gans
Year : 2006

Brotherhood of the Wolf'un yönetmeni Chris Gans ve ürpertici oyun serisi Silent Hill gibi bir ikiliden çok daha iyi bir sonuç beklerdim ancak hevesim kursağımda kaldı.

Christophe Gans'ın Le Pacte de Loups filminde iyi işler çıkardığını hatırlıyorum. Özel efektlere de ihtiyaç duyan filmin kamera arkasında hiçbir sorun göze batmıyordu. Aynı isimlerin Silent Hill adlı filmdeki performanslarını gördükten sonra bu kişiliğin yönetmen olduğuna inancımı yitirdim. Bu kadar kötü özel efektler 2006 yılına hiç mi hiç yakışmamış. Ayrıca kullanılan filtrelerin bu kadar farklılık gösterdiği bir film daha önce görmemiştim. Yönetmenin o kadar hatası var ki saymakla bitmez. En çok canımı sıkan da film için yaratılmış yapayın da yapayı iğrenç set. Nasıl olur da yabancı sinema eleştirmenleri bu filmin set tasarımı, makyaj ve yönetimi açısından kusursuz olduğunu düşünür anlayamıyorum. İşte bu noktada da ne kadar değerli olduğumu farkediyorum. Bu tartışmaya açık bir konu değil. Onlar yanlış düşünüyor, yorumluyor ve kafaları pek çalışmıyor. Böceklerin ölme sahnesini özel efekt dalında, Cybil Bennett'ın dayak yediği sahnedeki ağzında fazla pişmiş (yanmış) salça sosunu da makyaj dalında Razzie'ye aday gösteriyorum. 80'lerdeki filmlerde bile daha iyi özel efektler vardı. Hiç kimsenin kanı siyah akıp 2 saniyede kurumaz.

Filmde oyuncuların da pek başarılı olduğu söylenemez. Kafalarına film boyunca bilgisayar efektleriyle inen sözde ash taneleri onların da hatalarını gizleyemedi. Bu garip kasabadan mı yoksa diyalog'ları yazan screenplay'ci kardeşimizin beynindeki noksanlıktan mı bilmem ama bu kadar ucuz diyalog'ları ve salak lafları nerden bulmuşlar çok merak ediyorum. Hadi madem her şeyi Silent Hill 1 ve 2'den çaldınız. Keşke diyalog'ları da çalsaydınız. Senarist Roger Avary de Pulp Fiction'ın story'sini yazmıştı. Yani bu da ayrı bir şok.

Silent Hill'in büyük bir fan'ı olsam da video game'den sinemaya geçen en kötü uyarlama bu olabilir. Bu film yalnızca müzikleri için izlenebilir. Silent Hill'i Silent Hill yapan adam Akira Yamaoka da olmasaydı ne olurdu acaba.

* Casting, Acting : 4
* Script : 4
* Directing, Aura : 3
* Ease of Viewing : 4
* Naked Eye : 5

4.0