Bitter Moon

Genre : Romance, Thriller, Drama
Director : Roman Polanski
Year : 1992

Daha önce Bitter Moon kadar psikolojimi bozan bir film var mıydı düşünüyorum ama bulamıyorum. Roman Polanski'nin bu ironik filmini izledikten sonra uzun süre kendime gelemedim. 4 kişi etrafında geçen hikaye izleyicinin o kadar iştahını kabartıyor ki Nigel (Hugh Grant) gibi hikayenin devamını ağzınızdan salyalar akarak bekliyorsunuz.

Filmin oyuncu kadrosu kusursuzdu. Kamera önünde ve arkasındaki performanslar da öyle. Neden başrolün bu kadar eleştiri aldığını ya da neden bu kadar düşük puanlı bir film olduğunu anlamak mümkün değil. Sanıyorum bu filmi beğenmeyen kişiler anti-Kama Sutra'cı ya da ömürleri boyunca hiç yeni şeyler denememiş kişilerdir.

Birisine gerçek anlamda tapmanın sonuçlarını irdeliyor Bitter Moon'da Polanski. Bana göre kusursuz bir şekilde anlatmış her şeyi. Yazdığı hikaye fazlasıyla sadist olabilir ancak gerçek aşklar böyle sonuçları da yanında getirir.

Polanski'den Bitter Moon, sinema tarihinin en tutkulu filmlerinden bir tanesi.

* Casting, Acting : 10
* Script : 9
* Directing, Aura : 10
* Ease of Viewing : 8
* Naked Eye : 9

9.2